Ha elkészült a háza vagy a régihez hozzáépített, esetleg valamilyen egyéb építményt épített a telkére akkor azt a hatályos jogszabályok szerint –erről a legtöbb esetben a tulajdonos felszólítást is kap – a földhivatali nyilvántartásban (tulajdoni lap, alaptérkép) át kell vezetni a létrejött változást. Sokszor csak pld. az ingatlan eladásakor , esetleg banki hitelfelvételnél derül ki, hogy nincs a ház rajta a térképen.

A hatályos jogszabályok szerint:

  • az új vagy megváltozott épületre használatba vételi engedélyt szükséges kérni az illetékes az építési hatóságtól,
  • másrészt épület új alakját szükséges bejegyeztetni a földhivatal térképes nyilvántartásába, egy megfelelő jogosultsággal rendelkező földmérő által készített úgynevezett épületfeltüntetési vázrajzon

Keressen elérhetőségeinken!

Kapcsolatfelvétel

Épületfeltüntetési vázrajz használatbavételi engedély beszerzéséhez :

  • Ingatlan-nyilvántartási adatváltozási bejelentés
  • Ha az épület már korábban épült és rendelkezik használatba vételi engedéllyel – csak valamilyen okból elmaradt a térképezése a használatba vételt követően- akkor az elkészítendő vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatba vételi engedélyt egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés is. Ebben az esetben győződjön meg róla, hogy rendelkezik az önkormányzat ÉPÍTÉSI HATÓSÁG által kiadott jogerős használatbavételi vagy fennmaradási engedéllyel.
  • Az újépítésű épületeknél a hatályos jogszabályok alapján az eljárási rend fordított. A használatba vételi engedély megszerzésének feltétele a záradékolt épületfeltüntetési vázrajz elkészíttetése. A záradékolt vázrajz OÉNY-be (országos Építésügyi Nyilvántartás) szükséges feltölteni, a feltöltés tényét pedig jelezni az illetékes építési hatóságnak, melyet követően a hatóság kiadja a használatba vételi engedélyt, amennyiben már csak az épületfeltüntetés hiányzott az engedély kiadásához.

Épületfeltüntetés menete

  1. Megrendelés
    A megrendeléshez a település nevére és a telek helyrajzi számára van szükség, ha rendelkezik már jogerős használatba vételi engedéllyel, azt ilyenkor szükséges jelezni
  2. Földhivatali adatgyűjtés
    A változás előtti nyilvántartott állapot, illetve a változási vázrajz alapjául szolgáló digitális alaptérképi állomány és a vonatkozó tulajdonlapi adatok beszerzése. Ezt a földmérő intézi. Költségei a munkadíjon felül: adatszolgáltatás 4.000 Ft, záradékolás 800Ft/épület
  3. Helyszíni felmérés
    Előzetes időpont egyeztetést követően az elkészült épületet vagy egyéb felépítményi változás felmérése.
  4. Az épületfeltüntetési vázrajz és kapcsolódó munkarészeinek elkészítése
    A vonatkozó szabályzat és előírások szerint. Legfeljebb egy-két napot vesz igénybe.
  5. A vázrajz benyújtása a földhivatalhoz
    A földhivatali eljárás két részből áll: záradékolás és átvezetés. Ha rendelkezésre áll a jogerős használatba vételi engedély korábbról, akkor egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés, egyéb esetben első körben csak a vázrajz záradékolás, történik meg. A leadásról egy igazolást (érkeztetést) ad a hivatal.
  6. Földhivatali átvezetés
    Az ingatlan-nyilvántartási átvezetésről a kormányhivatal (földhivatal) írásos értesítést küld a földmérőnek és a megrendelőnek is.

Keressen elérhetőségeinken!

Kapcsolatfelvétel

Energetikai tanúsítvány:

  • A használatbavételi eljárás során a legtöbb esetben az épületfeltüntetés mellett energetikai tanúsítvány készítésére is szükség van, a jogerős használatbavételi engedély beszerzéséhez. Kollégáink egy kiszállással az épületfeltüntetés mellett az energetikai felmérés és adatgyűjtés helyszíni munkáit is el tudják végezni, ezzel pénzt és időt spórolva Önnek.
  • A tanúsítvány munkadíj összegét leginkább az épület alapterülete, szintek száma, tetőtér kialakítása, rendelkezésre álló tervek minősége határozza meg.

Ha szüksége van energetikai tanúsítvány készítésére az épületfeltüntetés megrendelésével egyidőben mindenképp jelezze igényét.

Keressen elérhetőségeinken!

Kapcsolatfelvétel