Épülettörlés
Ha szeretne lebontani egy meglévő épületet vagy építményt, akkor először a helyi vagy kerületi önkormányzathoz kell fordulnia bontási engedélyért. Ha már a valóságban nincs semmilyen épület a telkén, de a térképen ennek ellenére rajta van, akkor szintén az önkormányzathoz kell fordulnia hatósági bizonyítványért, ami igazolja, hogy azon a telken valóban nincs épület.
Ha megvan a jogerős bontási engedélye, a bontást elvégezte, vagy beszerezte a hatósági bizonyítványt, akkor hívhatja a földmérőt, aki elkészíti és leadja a földhivatalnak a törlést tartalmazó vázrajzot.
A földhivatal lepecsételi a vázrajz egyik példányát (átveszi, érkezteti), majd ezt a példányt eljuttatja Önnek a földmérő. Ezt a lepecsételt példányt a legtöbb bank ill. hatóság már elfogadja, ugyanis a tényleges ingatlan-nyilvántartási átvezetés később történik meg, erről értesítést küld a földhivatal a tulajdonosnak. Egyes esetekben nem kell bontási engedélyt kérni bizonyos jellegű épületekre, ezt az önkormányzat, illetve a földmérési szabályzat határozza meg használati mód, illetve alapterület alapján.
Épülettörlés: mit kell tudni róla?
Épülettörlésre abban az esetben van szükség, ha annak lebontása már megtörtént, ám a térképen még szerepel.
Az ingatlanpiac elképesztő forgalmat bonyolít már évek óta, ennek köszönhetően pedig olyan ingatlanok is viszonylag gyorsan találnak új gazdára, amelyeket korábban szinte lehetetlen volt eladni, de, ha mégis, akkor igen alacsony áron – sőt, még akár olyanok is, amelyek rég megértek a bontásra. Ilyenkor persze egy hosszadalmas procedúra veszi kezdetét, amin sajnos mindenképp végig kell haladni, ha a a telken egy új házat szeretnénk felépíteni: először is szükség lesz egy bontási engedélyre, és magát a bontást csak akkor lehet elkezdeni, ha ez már a tulajdonos birtokában van.
Ha a munkálatok befejeződtek, akkor egy olyan hatósági bizonyítványt kell kérni a területileg illetékes önkormányzattól, ami igazolja, hogy a telken már nem áll semmilyen épület. Amikor mindez lezajlott, következik az épülettörlés, ami szintén nem rövid folyamat, ám mindenképp meg kell történnie, hiszen enélkül nem lehetne az új épületet felvinni a földhivatali nyilvántartásba.
A hatósági bizonyítvány birtokában a tulajdonosnak földmérő szakembert kell hívnia, aki törlést tartalmazó vázrajzot készít, majd ezt leadja a földhivatalnak, ahol érkeztetik azt, majd ennek egyik példányát a földmérő eljuttatja a tulajdonos számára. Az épülettörlés utolsó mozzanata az, amikor a földhivatal elküldi a tulajdonosnak az ingatlan-nyilvántartási átvezetésről szóló értesítést.
Ön is olyan telket vásárolt, amelyen bontásra váró épület áll? Szeretné minél előbb elkezdeni az új ingatlan építését, és ehhez szüksége lenne egy tapasztalt földmérő szolgáltatásaira? Válasszon bennünket, bízza ránk az épülettörlést, majd az építkezés megkezdése előtti munkálatokat is, és garantáljuk, hogy nem fogja megbánni a döntését!
Amennyiben felkeltettük az érdeklődését, és bővebb információra lenne szüksége az épülettörléssel kapcsolatban, illetve, ha szeretne megbízást adni cégünknek, forduljon hozzánk bizalommal megadott elérhetőségeink egyikén!