Épületfeltüntetés + energetikai tanúsítvány
Ha elkészült a háza vagy a régihez hozzáépített, esetleg valamilyen egyéb építményt épített a telkére, akkor azt a hatályos jogszabályok szerint –erről a legtöbb esetben a tulajdonos felszólítást is kap – a földhivatali nyilvántartásban (tulajdoni lap, alaptérkép) át kell vezetni a létrejött változást.
Sokszor csak például az ingatlan eladásakor, esetleg banki hitelfelvételnél derül ki, hogy nincs a ház rajta a térképen.
A hatályos jogszabályok szerint:
- az új vagy megváltozott épületre használatba vételi engedélyt szükséges kérni az illetékes Önkormányzat (fő)építészi osztályán
- másrészt épület új alakját szükséges bejegyeztetni a földhivatal térképes nyilvántartásába, egy megfelelő jogosultsággal rendelkező földmérő által készített úgynevezett épületfeltüntetési vázrajzon
Épületfeltüntetési vázrajz használatbavételi engedély beszerzéséhez:
- Ingatlan-nyilvántartási adatváltozási bejelentés
- Ha az épület már korábban épült és rendelkezik használatba vételi engedéllyel – csak valamilyen okból elmaradt a térképezése a használatba vételt követően- akkor az elkészítendő vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatba vételi engedélyt egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés is. Ebben az esetben győződjön meg róla, hogy rendelkezik az önkormányzat ÉPÍTÉSI HATÓSÁG által kiadott jogerős használatbavételi vagy fennmaradási engedéllyel.
- Az újépítésű épületeknél a hatályos jogszabályok alapján az eljárási rend fordított. A használatba vételi engedély megszerzésének feltétele a záradékolt épületfeltüntetési vázrajz elkészíttetése. A záradékolt vázrajz OÉNY-be (országos Építésügyi Nyilvántartás) szükséges feltölteni, a feltöltés tényét pedig jelezni az illetékes építési hatóságnak, melyet követően a hatóság kiadja a használatba vételi engedélyt, amennyiben már csak az épületfeltüntetés hiányzott az engedély kiadásához.
Épületfeltüntetés menete
- Megrendelés
A megrendeléshez a település nevére és a telek helyrajzi számára van szükség, ha rendelkezik már jogerős használatba vételi engedéllyel, azt ilyenkor szükséges jelezni - Földhivatali adatgyűjtés
A változás előtti nyilvántartott állapot, illetve a változási vázrajz alapjául szolgáló digitális alaptérképi állomány és a vonatkozó tulajdonlapi adatok beszerzése. Ezt a földmérő intézi. Költségei a munkadíjon felül: adatszolgáltatás 4.000 Ft, záradékolás 800 Ft/épület - Helyszíni felmérés
Előzetes időpont egyeztetést követően az elkészült épületet vagy egyéb felépítményi változás felmérése. - Az épületfeltüntetési vázrajz és kapcsolódó munkarészeinek elkészítése
A vonatkozó szabályzat és előírások szerint. Legfeljebb egy-két napot vesz igénybe. - A vázrajz benyújtása a földhivatalhoz
A földhivatali eljárás két részből áll: záradékolás és átvezetés. Ha rendelkezésre áll a jogerős használatba vételi engedély korábbról, akkor egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés, egyéb esetben első körben csak a vázrajz záradékolás, történik meg. A leadásról egy igazolást (érkeztetést) ad a hivatal. - Földhivatali átvezetés
Az ingatlan-nyilvántartási átvezetésről a kormányhivatal (földhivatal) írásos értesítést küld a földmérőnek és a megrendelőnek is.
Hiteles energetikai tanúsítvány készítését is vállaljuk
A használatbavételi eljárás során a legtöbb esetben az épületfeltüntetés mellett energetikai tanúsítvány készítésére is szükség van, a jogerős használatbavételi engedély beszerzéséhez. Kollégáink egy kiszállással az épületfeltüntetés mellett az energetikai felmérés és adatgyűjtés helyszíni munkáit is el tudják végezni, ezzel pénzt és időt spórolva Önnek.
A tanúsítvány munkadíj összegét leginkább az épület alapterülete, szintek száma, tetőtér kialakítása, rendelkezésre álló tervek minősége határozza meg.
Ha szüksége van energetikai tanúsítvány készítésére az épületfeltüntetés megrendelésével egyidőben mindenképp jelezze igényét.
Hiteles energetikai tanúsítvány készítését is vállaljuk. Gyorsítsa fel az ügyintézés folyamatát, keressen minket, és intézzen mindent egy helyen!
Amikor elkészül egy ingatlan, a tulajdonosoknak több dologgal is foglalkozniuk kell. Például gondoskodniuk kell az épületfeltüntetésről, és a használatbavételi eljárást is le kell folytatniuk. Ilyenkor szükség lehet hiteles energetikai tanúsítványra is. Az érintettek közül sokaknak fontos, hogy mindezt lehetőleg egy szolgáltató segítségével tudják megoldani, ugyanis nagy mértékben növelheti a hivatali ügyintézés idejét az, ha különböző cégekhez kell fordulni. Ez igen bosszantó, hiszen ameddig ezen ügyeknek nem kerül pont a végére, addig az építményt nem igazán lehet használni. Amennyiben Önnek is szüksége lenne olyan szolgáltatóra, amely több területen is tud segíteni, forduljon hozzánk bizalommal!
A hiteles energetikai tanúsítvány elkészítéséért is kereshetnek bennünket az ügyfelek. Ez esetben egy kiszállással tudjuk biztosítani az energetikai felmérés helyszíni munkáit, továbbá az épületfeltüntetéssel kapcsolatos feladatokat is elvégezzük. Ezzel rengeteg időt, energiát spórolunk az ügyfeleknek, jóval hamarabb befejeződhet az adminisztráció folyamata, így nem lesz akadálya az épület használatba vételének. A hiteles energetikai tanúsítványnál is gondot fordítunk a szigorú követelmények betartására, precizitásra. A dokumentum maximálisan megfelel az elvárásoknak, amelyet így bátran benyújthat a hivatalba, hiszen nem érhetik kellemetlen meglepetések az ügyintézés során, minden gördülékeny lehet.
Intézze egy helyen a hiteles energetikai tanúsítvány készítését és az épületfeltüntetést, így Ön csak megkönnyítheti a hivatalos ügyintézés menetét! Honlapunkon bővebb információkat is találhat rólunk, szolgáltatásainkról. Rugalmasak, ügyfélközpontúak vagyunk, a hiteles energetikai tanúsítványhoz hamar hozzájuthat. Ha kérdései lennének, keressen bennünket bátran a megadott elérhetőségeinken, ahol munkatársaink készséggel állnak az érdeklődők rendelkezésére.