Ha elkészült a háza vagy a régihez hozzáépített, esetleg valamilyen egyéb építményt épített a telkére akkor azt a hatályos jogszabályok szerint –erről a legtöbb esetben a tulajdonos felszólítást is kap – a földhivatali nyilvántartásban (tulajdoni lap, alaptérkép) át kell vezetni a létrejött változást. Sokszor csak pld. az ingatlan eladásakor , esetleg banki hitelfelvételnél derül ki, hogy nincs a ház rajta a térképen.

A hatályos jogszabályok szerint:

  • az új vagy megváltozott épületre használatba vételi engedélyt szükséges kérni az illetékes Önkormányzat (fő)építészi osztályán
  • másrészt épület új alakját szükséges bejegyeztetni a földhivatal térképes nyilvántartásába, egy megfelelő jogosultsággal rendelkező földmérő által készített úgynevezett épületfeltüntetési vázrajzon

Keressen elérhetőségeinken!

Kapcsolatfelvétel

Épületfeltüntetési vázrajz használatbavételi engedély beszerzéséhez :

  • Ingatlan-nyilvántartási adatváltozási bejelentés
  • Ha az épület már korábban épült és rendelkezik használatba vételi engedéllyel – csak valamilyen okból elmaradt a térképezése a használatba vételt követően- akkor az elkészítendő vázrajzhoz csatolva a korábban kiadott használatba vételi engedélyt egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés is. Ebben az esetben győződjön meg róla, hogy rendelkezik az önkormányzat által kiadott jogerős használatbavételi vagy fennmaradási engedéllyel.
  • Az újépítésű épületeknél a hatályos jogszabályok alapján az eljárási rend fordított. A használatba vételi engedély megszerzésének feltétele a záradékolt épületfeltüntetési vázrajz elkészíttetése. A záradékolt vázrajz OÉNY-be (országos Építésügyi Nyilvántartás) szükséges feltölteni, a feltöltés tényét pedig jelezni az illetékes építési hatóságnak, melyet követően a hatóság kiadja a használatba vételi engedélyt, amennyiben már csak az épületfeltüntetés hiányzott az engedély kiadásához.

Épületfeltüntetés menete

  1. Megrendelés
    A megrendeléshez a település nevére és a telek helyrajzi számára van szükség, ha rendelkezik már jogerős használatba vételi engedéllyel, azt ilyenkor szükséges jelezni
  2. Földhivatali adatgyűjtés
    A változás előtti nyilvántartott állapot, illetve a változási vázrajz alapjául szolgáló digitális alaptérképi állomány és a vonatkozó tulajdonlapi adatok beszerzése. Ezt a földmérő intézi.
    Költségei a munkadíjon felül: adatszolgáltatás 4.000 Ft, záradékolás 800Ft/épület
  3. Helyszíni felmérés
    Előzetes időpont egyeztetést követően az elkészült épületet vagy egyéb felépítményi változás felmérése.
  4. Az épületfeltüntetési vázrajz és kapcsolódó munkarészeinek elkészítése
    A vonatkozó szabályzat és előírások szerint. Legfeljebb egy-két napot vesz igénybe.
  5. A vázrajz benyújtása a földhivatalhoz
    A földhivatali eljárás két részből áll: záradékolás és átvezetés. Ha rendelkezésre áll a jogerős használatba vételi engedély korábbról, akkor egyből megtörténik az ingatlan nyilvántartási átvezetés, egyéb esetben első körben csak a vázrajz záradékolás, történik meg. A leadásról egy igazolást (érkeztetést) ad a hivatal.
  6. Földhivatali átvezetés
    Az ingatlan-nyilvántartási átvezetésről a kormányhivatal (földhivatal) írásos értesítést küld a földmérőnek és a megrendelőnek is.

Keressen elérhetőségeinken!

Kapcsolatfelvétel